[테크월드뉴스=이혜진 기자] 바이든 미국 대통령은 방한 마지막 날인 22일 정의선 현대차그룹 회장과 면담하고 현대차의 미국 투자에 감사의 뜻을 밝혔다. 바이든 대통령이 이 기간 중 단독 면담을 갖고 투자 계획까지 밝힌 대상은 정 회장이 유일하다. 

다음은 이와 관련한 바이든 대통령의 브리핑 발언 전문이다. 

○ It's great to be here to announce the more than $10 billion new investment in the American manufacturing. This new commitment of 5 billion for advanced automotive technology, and 5.5 billion investments to open a new factory near Savannah, Georgia, it is going to create more than 8,000 new American jobs. The plan is to break ground as soon as January of 2023. And the new facilities should be rolling out the latest electric vehicles and batteries to power them by 2025.
- 현대차그룹의 100억불이상 미국 제조 분야 투자 발표에 대해 기쁘게 생각함
 - 해당 발표는 자동차 신사업 분야에 50억불 및 조지아주 사바나 인근의 55억불 규모 전기차 공장 투자를 포함
- 조지아주 전기차 공장은 미국 내 8천명 이상의 일자리 창출할 것이 예상되며, 이르면 2023년 1월에 착공해 2025년부터 양산에 들어갈 예정임

○ Workers in Georgia who will build these plants and manufacture this new electric battery technology means economic opportunity for an awful lot of Americans. And I want to commend my friends and the two senators in Georgia, Raphael, Warnock and John Ossoff for how they've been fighting for Georgia to become a magnet for this clean energy investments. 
- 조지아주 공장은 미국 국민들과 근로자들에게 엄청난 경제 혜택을 의미하며, 투자를 위해 힘쓴 조지아주의 두 상원의원께도 (Raphael Warnock과 John Ossoff) 에게도 감사를 표함
○ And these investments are part of a trend my administration, in my administration, manufacturing jobs are coming back to America. Even before these investments, my administration since coming to office has created 545,000 new manufacturing jobs since we took office, thanks to Hyundai, we are being part of this transformative automobile sector and accelerating us on a road where we're going to be handing to United States of all electric future. That's what we're shooting for.
- 이러한 투자는 미국 정부의 제조업 부흥 정책과도 맥락을 같이하고 있으며, 실제 이번 투자 전부터 바이든 행정부는 제조업 분야에 545,000개의 일자리를 창출함
- 현대차그룹 덕분에 미 정부는 전동화 전환이라는 자동차 부문의 중요한 변화에 힘을 얻을 수 있음

○ Our administration is setting ambitious standards to cut pollution in cars and trucks and boost fuel economy standards for those continuing to operate on gasoline. And last year standing together with the CEOs of major American manufacturers along with the CEO and the head of the United Auto Workers, I signed an executive order setting a goal of having 50% of all new vehicles sold by the year 2030 be electric and it's an ambitious target I know but I believe we can meet it. 
- 바이든 행정부는 미래 친환경차 전환을 위한 연비 규제 등 야심 찬 정책을 펼치고 있음
- 작년 미국 주요 자동차 제조사의 CEO와 United Auto Workers (UAW) CEO와 함께 2030년 기준 신차 판매 중 50%를 전기차로 달성키로 하였음

○ We're all committed to making it happen. auto companies, American UAW and the federal government as well. Because all understand the same basic thing. Electric vehicles are good for our climate goals, but they're also good for jobs and they're good for business.
-  이는 야심 찬 계획이지만 연방 정부, 자동차 제조사 및 미국 UAW 모두 뜻을 함께하고 있음
-  이는 모두가 전동화 전환은 기후변화 뿐만 아니라 신규 일자리 창출과 다양한 사업기회를 제공한다는 것에 동의하기 때문임

○ Hyundai and any company investing in the United States would benefit greatly from entering the partnerships with some of the most highly skilled, dedicated and engaged workers in the world anywhere you can find. And that is American union members and again, every venture to manufacture electric vehicles and electric vehicle batteries, would be made stronger by collective bargaining relationship with our unions.
-  현대차그룹 뿐만 아니라 미국에 투자하는 모든 회사는 숙련되고 열정 넘치는 현지 인력과의 파트너십을 통해 큰 이점을 얻을 수 있을 것임
- 이는 미국 노조원들을 일컫는 것으로, 전기차와 배터리를 제조하는 모든 벤처들은 이러한 미국의 인력과의 공고한 관계를 통해 강해질 것임
○ Investing aggressively in electric vehicles and battery production now, now not tomorrow. Now is also important to strengthen our long-term economic security and accelerating progress toward a clean energy future.
-  전기차와 배터리에 투자하는 것은 미래(내일)가 아닌 현재(오늘)에 투자하는 것임
- 장기적인 관점에서 경제 안보를 강화하고 미래 청정 에너지로의 가속화를 강화하기 위해서는 지금 투자하는 것이 중요함

○ You know, because of Putin’s war we've been sort of knocked off slightly, a little bit because of the impact of the impact of Russia, Russian oil in Europe, but batteries, batteries that we made at this new facility in Georgia, are going to power cars without one drop of gasoline and increased security of our battery supply chain as well.
- 현재 러시아-우크라이나 전쟁으로 유럽 내 러시아 석유 공급 등의 여러 문제가 있음
-  하지만 조지아 공장에서 생산되는 배터리와 같은 배터리 기술은 가솔린에 대한 의존도를 낮출 것이며 배터리 공급망의 안정성을 높일 것임

○ That's going to serve to save families money, because they can skip the pump all together. Instead, families should be able to stop in one of 500,000 electric vehicles stations, part of the network we're going to be building across America the $7.5 billion in funding from the bipartisan infrastructure and all. The chairman told me walking out here that they're also going to be invested in charging stations as well.
-  이는 미국 국민 및 가정들의 소비를 줄여줄 것이며, 그들은 75억불 규모의 투자를 통해 미국 전역에 걸쳐 설치되는 50만개의 전기차 충전소에서 충전을 할 수 있을 것임
-  정의선 회장께서는 현대차그룹이 미국 내 전기차 충전소에도 투자할 계획이라고 밝힘

○ That my administration by the way, we invested in a new charging station along highways. It's a little bit like years and years ago, when they're starting to build automobiles in America and you invested in the gas station. Other things pop up around it has had an effect of generating economic growth, just by putting into the station. I think you're going see that as well to do in the United States. My administration is supercharged for the Electric future. 
-  바이든 행정부는 또한 고속도로 내 신규 충전소에도 투자하였음
- 과거에 주유소 설치를 할 당시에도 여러 부가적인 경제 이익이 창출되었음
- 바이든 행정부는 전동화 미래를 향해 충분히 충전되어 있음

○ We're also making historic investments in better battery manufacturing, clean transit and light rail. For example, we're going to be investing $5 billion to transform our fleet of nearly 500,000 polluting diesel school buses and to clean all electric vehicles. And my climate and jobs agenda is making the United States a premier destination for savvy private firms looking to invest in the electric vehicle future. 
- 우리는 배터리 제조 및 친환경 전환을 위해 역사적인 투자를 거듭하고 있으며, 50만대에 달하는 디젤 스쿨버스의 전기차 전환을 위해 50억불을 투자할 것임
-  바이든 행정부의 기후/일자리 정책들은 전기차 미래에 투자하는 여러 기업들에게 미국이 최우선적인 선택지가 되게끔 해주고 있음

○ In fact, today's welcome announcement by Hyundai comes on top of an additional $100 billion dollars in investments in the last year from companies in America and American manufacturing to build electric vehicles and electric batteries.
-  실제 오늘 현대차그룹의 투자 발표는 작년 미국 기업 및 제조업의 전기차와 배터리 분야 1000억불 투자와는 별개의 내용임
-  바이든 행정부는 계속해서 혁신과 배터리 및 전기차에 집중하며, 인프라를 구축하고 시장 수요를 늘려 나갈 것임
○ And so folks, the administration is going to stay laser focused on innovation and batteries and EVs building out our infrastructure and increasing the market demand
-  바이든 행정부는 계속해서 혁신과 배터리 및 전기차에 집중하며, 인프라를 구축하고 시장 수요를 늘려 나갈 것임

○ Chairman Chung, thank you again for choosing United States. We will not let you down. Over these last two days I've been focusing all mine, all the ways in which the Republic of Korea and the United States can work closely together to shape the direction our world for the better. 
-  미국을 선택해준 정의선 회장께 다시 한 번 감사의 뜻을 표하며, 이런 투자에 보답하기 위해 절대 실망시키지 않도록 노력할 것임
-  한국에서 지난 이틀간 한미 양국의 굳건한 협력을 더욱 공고히 하는 계기가 되었음

○ This deal is another prime example of a partnership and innovation expertise and values. The tribe of Korean and American people are delivered through world. Thank you all for being part of this. This very integral, clean electric vehicle future not only here, but in my country and for deepening the ties between our two great democracies. Thank you all so very much. Thank you.
-  이번 투자는 파트너십과 혁신과 가치의 가장 좋은 예시, 전동화 전환의 미래는 한미 양국의 유대감을 더욱 공고히 해줄 것임
 

 

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